FRIM 29 Sept 2012

FRIM 29 Sept 2012


Kali ni BeskalMadu berlatih di FRIM Kepong. Mood offroad telah kembali setelah asyik melayan road jer...
Latihan kali ini disertai oleh Shukor, Wak, Azni, Zul & Arip. Latihan ini bertujuan untuk melatih kami beroffroad kerana keesokan kan hari nye kami akan ke jamboree UPM, atau dikenali sebagai UPM MTB Fete 2012.

Nampaknya Zul antara org terawal sampai ke FRIM ni. Pagi2 ni kereta pun x banyak lagi. Parking lot siap boleh pilih lagi...nak dekat ke nak jauh...

Apabila semua sudah sampai,kami pun mulakan kayuhan ke bawah menghala ke main gate, aku pn x tau ape nama track ni...

Yey!!!.. saya sampai dulu (kata wak). Padahal baru nak start je... hehehe.. Masing2 posing dgn gaya tersendiri. Track ni agak bagus jugak sebab ade bukit kecil utk warm-up.

Sorry lah kepada follower BeskalMadu kerana kami x dapat nak snap picture banyak2 sebab kami terlalu concentrate dgn latihan kali ni.. (padahal x larat nk amik gambar, hehehe...) 

Selepas track kecil, kami terus ke Tangki Air. Arip dengan gembira sekali dapat naik ke sini, walaupun dalam hati menyumpah sebab kene naik Tangki Air ni.. hehehe...


Aku seperti biasa selalu teruja dgn bicycle member2, ni aku bawak beskal arip, mmg ringan sangat2 jealous aku lagi sekali...
Naik bukit ke turun bukit ke sama je rasa, hehehe.. (ayat typical)

Wak & Shukor sampai dgn bergaya. Shukor saja dok belakang utk bagi semangat kat wak, padahal lepas tu dia terus potong naik bukit laju2... hehehe...

Sampai jugak Arip ke Tangki Air, tempat org wajib bergambar. Memang tinggi betul tangki air ni.. dah nama pn tangki kan... hahaha...

Wak tengah termenung sambil meredakan deyutan jantung yg agak laju. Masa naik bukit tadi, jam heart rate asyik bunyi je... risau plak aku (kata wak). Betul ke jam yg aku beli ni, entah2 bunyi alarm bangun tido aku... hehehe...

 Kite kayuh santai je, so duduk pn bersantai lah bro... En.Azni mmg power naik bukit x de masalah langsung. Tabit spring skali.. 
Selepas ke tangki, kami semua turun semula dan menghala ke arah steroid hill. Kemudia kami masuk ke single trail, tapi aku (zul) dan Shukor telah sesat sebab lalu jalan yg lain. Nasib baik akhir sekali jumpa balik. 
Tapi tempat yg kami sesat tu, permandangan nye sangat cantik, rugi plak x amik gambar. Maybe sebab masing2 tengah bingung jalan mana nak pilih utk balik.

 Selesai sudah kayuhan offroad, ape lagi.. Nasi lemak satu....eh, dua lah... hehehe..

 Lepas dah makan kenyang2, rasanye boleh lah kite balik yerk kawan2.. x yah lah termenung lagi.. 
Offroad dah abis dah, esok kite ade Jamboree. Kene jaga kesihatan dan jangan makan benda2 merapu...

 Nasi Lemak sambal kerang, terliur plak aku time update blog ni...

 Nasi Lemak rendang ayam, memang terbaik nasi lemak dia.. lagi2 makan time penat. mmg boleh masuk 2-3 pinggan sekali.. Tapi kene lah control kan... 

 Testing... apps baru ni utk photo..

 Sebelum balik, tibe2 arip ade cakap nak let go bicycle carrier dia sbb x muat nk letak dalam kereta. Aku pun ape lagi, tanye lah berapa nak let go. Dia kata RM$$, aku pn terus confirm. Then dia org ni tau lah kan, mmg semangat nak pasang terus kat kreta aku, x sempat2...

Kata arip kene lah demo, nanti ko (zul) x paham cara2 nak pasang.

 Beres, kan cantik tu.. x yah nk letak dalam kreta. X lah kotor kreta nanti. Kata Arip, kalau bawak ni max speed kne bawak 80kmh je, kalau lebih takut tanggal plak.. 
Tapi sofar aku bawak dlm 100kmh ok lagi lah, tapi mata kne pandang belakang je lah, hehehe..

Ok lah, sampai sini dulu aku update utk kayuhan FRIM ni, sampai ketemu kite di episod yang akan datang yerk...Peace.




  


No comments:

Post a Comment