Genting Sempah 24 Nov 2012

Acara pemanas badan ini disertai oleh Shukor (Mr.Prez), Zul, Kam & Azwa. Seawal 6.00 pagi kami semua sudah bangun, akan tetapi cuaca di luar sana masih lagi hujan.
Aku tanpa membuang masa terus masuk kan basikal ke dalam kereta dan terus bergerak ke Genting Sempah. Sambil menunggu kawan2 sampai, aku breakfast dulu di Petronas jalan Gombak.

Sampai sahaja aku di tempat letak kreta (tempat biasa) aku terus warm up pergi ke tempat Lynas berkumpul. Pada hari yang sama, Lynas ada membuat protes berjalan kaki ke tol Gombak.

Setelah Shukor, Kam & Azwa sampai, kami semua berkumpul di bawah pondok kerana hujan masih lagi turun. Kemudian Hazhar dan kawan nyer rupanye dah ade plan nak kayuh jugak hari tu.

Geng Lynas dah berkumpul kat Genting Sempah

 Kayuhan santai oleh Kam, Azwa & Shukor.

 Mr.Prez kata, 'skit lagi, skit lagi' kata2 hikmah tuu..

 Sampai sudah...

Sampai di atas, aku dan Shukor mengambil masa selama 1 jam 16 min untuk sampai ke 'Line Kuning' Genting Sempah. Tak ramai orang yang kayuh pada hari ni, mungkin sebab hujan.

Video kena amik, jgn x amik...

 Akhirnye sampai jugak ke garisan kuning (camera kabur sbb still dlm plastic)

 Beskal hijau ni baru saje siap di pasang, body carbon fibre.
Gambar ni baru cantik...
Tayar sotong hanya utk road sahaja ok...

Ade accident kat selekoh sana tu, sbb jalan licin


Nasihat dari Mr.Prez, jangan bawak laju2 yer...

i

Folding Bicycle pn dah sampai kat atas, mana lah si kam & azwa ni..


Semua ni satu geng, pastu lepak belakang tiang, buat ape entah...

Aku dan Shukor menunggu Kam & Azwa selama lebih kurang 3 jam untuk sampai ke Genting Sempah.
Tapi kami tak berapa kisah, janji kayuh n sampai ke destinasi, itu yang penting.    

 
Akhirnya sampai jugak... Gear Dua je tu...

Tahniah Azwa & Kam, walaupun sudah lama tak kayuh, tapi performance still mantap.Menggunakan hanya gear dua (FD) sahaja utk panjat Genting Sempah... Wow!!!

Kam sampai je, campak terus beskal dia... hahaha...

Sambil Tersengih campur penat setelah hampir 3 jam kayuh..

Kam cakap tadi ade org asli (gile kot) macam nak keja aku, aku pun patah balik, nasib ade azwa teman kan...

Kam cakap, serius takut (siap buat muka cuak).

Aku kayuh naik genting sempah ni rasa macam turun bukit je... hahaha..


Kite patut sampai awal tadi, tapi sebab ade org gile tu yg lambat tu...



Aku berapa banyak kali cramp, sampai x terkire...(Azwa ckap)



Setelah selesai mendaki, acara downhill yang menjadi idaman semua cyclist Beskal Madu.
Sampai di pondok tadi, kami pun bersiap untuk berangkat pulang.

Akhir kata, Kayuh lah untuk kesihatan dan bukan kerana terpaksa. Peace...

Team Members

 


No comments:

Post a Comment