Genting Sempah 5 Mei 2012

Kali tidak ramai yang menyertai kayuhan, Azwa, Yus, Shukor, Azizul, kam dan Lutfee. Sany cancel di saat akhir kerana ada urusan keluarga. Bergerak dari kampung batu dua belas jalan Gombak pada jam 8:00 pagi. Hari ini adalah pengalaman pertama kali berkayuh di Genting Sempah buat Kam dan Azizul. Azwa, Yus dan kam bergerak dahulu dan selang 10 minit barulah di ikuti oleh Shukor, Azizul dan Lutfee. Sampai di kilometer 6 kelihatan Yus dan Azwa berhenti seketika mengambil nafas... sampai kt derang aku pon tanya "kam mana?".. "laju kam tadi.. makin lama ..makin jauh dia tinggal kitaorang" katanya azwa... dalam hati aku kata "aik laju betul si kam nih... try kejar tgk... bole ke.. xpe2 kayuh dulu.."

Technical advisor suruh yus tukar seat..

Muka baru bangun tido..

Ada dua road bike melintasi selang 2 minit dari tempat aku bertanya dengan azwa... haaa try follow skali mamat dua ni.... mak aii...laju dia kayuh... puas jugak nk mengekori kt jalan rata... bila sampai bukit barulah ade peluang nk dekatkan jarak. sampai di km10 nampak kam tengah panjat satu bukit kecil... bila sampai jer di belakang dia.. terdengar suara .. "aku rasa nk muntah laa"... isk3 ni mesti kes xmakan pagi ni...xpon makan pagi td kurang dari setengah jam sblm kayuh... so geng2 lain sila pastikan anda semua makan atlease setengah jam sblm berkayuh... jangan melantak plak...ade tolak beskal nnt..hehe. hampir nk berhenti nampaknya kam ni.. tapi aku kata berhenti di km12.. so nak xnak dia pon kayuh dalam paksaan...hahaha..

Selesai berehat beberapa minit kami pon meneruskan kayuhan, Kali ini target ialah line kuning di puncak bukit Genting Sempah. Kayuhan semakin berat rasanya ketika menghampiri ke km13.5.. akhirnya kam memberi isyarat hendak berhenti.. nk kasik rest kaki skek katanya.. kayuh pon rasa macam nk tido... uighhh...pelik beno tebiat mamat nih...kekeke.. bila hendak menyambung kayuhan kelihatan azizul sampai bersendirian. Fuiyoo.. xkayuh 2 bulan still bole kejo...perghh kelas ko zizul... ni kalau 2 kali lagi naik sini, mau sejam jer dah sampai atas.. Tanpa membuang masa kami meneruskan perjalanan berbaki lagi 2.5km. Jalan masih lagi mendaki dan sesekali rata.. ketika sampai di km15.5 kam nampaknya seolah2 xleh tahan dah kepenatan...dia mintak berhenti sekali lagi... rasa nk muntah lagi...huhu.. ok ok kita rest kejap...


Kepenatan katanya

"aku pon nk duduk lah"

Bila nk start sambung kayuh.. dua orng ni bertanya "tinggi lagi ke bro?" aku pon uighh jauh lagi nk panjat bukit nih.. ade banyak lagi bukit mcm tadi.. lbh kurang dlm 2.5 km lagi laa... dua2 muka blur jer aku tgk...wkakakaka.. percaya dlm terpaksa... mula jer kayuh aku terus kayuh dengan laju tinggalkan derang... sampai depan tu aku pon pusing balik.. sampai jer kt derang aku kata dh xjauhh dah..sikit jer lagi.. masa tu jalan pon dah flat.. tgk muka dua orang tu mcm xpercaya jer..."betul ke ni bro?.. td kata ade byk lagi bukit?? ..ehhh ye ke dah sampai ni...?" aku pon jwb.."ho laaa.. xkan xcaya plak"... dengan seraya kam ponnn berkata..."ooo camtu jer bukitnya...urmmphhhh selamba laaa..." cehh kerek laaa bila dah sampai...td mcm nk haper je aku tgk.. kahkahkah

Akhirnya setelah 1 jam 40 min kami berjaya sampai ke garisan kuning ... kam dengan lagak superman melintasi garisan kuning... azizul bersahaja nampaknya... setelah setengah jam aku dapat panggilan dari lutfee bahawa beliau berpatah balik kerana seat postnya tercabut screw... akibat dari kehilangan screw itu maka seat lutfee berkedudukan Cokeng...hehehe.  setelah di beri bantuan oleh azwa maka lutfee pon berayuh balik walaupon berkeadaan Cokeng... kekeke

"Cepat amek gambar.. superman nii..." 

akhirnya sampai juga

che wan & azni.. ni dia line kuning tu... kami dah sampai... ekekeke


Tidak lama kemudian kelihatan anuar bahari bersama rakan2 dari Sg Pusu. menyusul 5 minit kemudian yus dan azwa.. berehat hampir 15 minit kami pon berpatah balik ke tempat letak kereta. kali ini melayan downhill sejauh 16km... mmg best..

Sampai di parking kira2 20 minit kemudian.. semua berkemas dan pergi lepak makan tengahari di hadapan UIA.Selesai makan kami pon pulang ke rumah masing2..

siap ada penjaga kereta tuuu..

Yes... I did it.. jadi x spek mata aku ni?


Bravo!!

Cantik tu Estima dia...

TFS dah park dan ready utk pulang

Sayang keta..alas dulu ye bang...

Kancil pon bole masuk dalam jugakk..tapi ttp alass..

Madu.. madu.. sape nk beli madu? PM me for price..

akhir kata  
  
Piece to BeskalMadu

3 comments:

  1. tu dia... sempat lagi jual madu.. apa2 pun tq ke abekur, kalau bukan sbb dek kena paksa, mmg x sampai la ambo kat genting sempah nih..
    Next target, janda baik pulokss... :)

    ReplyDelete
  2. kita plan next month pulak... madu hanya utk kegunaan sendiri...ekekeke

    ReplyDelete
  3. wah.. yus sudah beli spec mato tu... baru lah x silau ek yus... hehehe....

    ReplyDelete